سمعک اتیکن + ویژگی انواع آن

سمعک اتیکن طراحی شده است تا داشتن به ارتباطات بهتر و با کیفیت تر کمک کند. سمعک های اتیکن کیفیت صدا را به خوبی بالا می برند، با دستگاه های دارای بلوتوث به راحتی اتصال برقرار می کنند، نویز و سر و صدای اطراف را به طور کار آمدی کاهش می دهند و دارای انواع مدل ها و ویژگی های متفاوت هستند. سمعک افراد کم شنوا را قادر می سازد تا به چند صدای همزمان گوش فرا دهند و بتوانند بر آنچه که برایشان مهمتر است با انتخاب خود تمرکز کنند.

سمعک اتیکن

تکنولوژی سمعک اتیکن

اتیکن (Oticon) سابقه طولانی در تولید تکنولوژی‌های نوآورانه سمعک دارد. در سال 2016 اتیکن اولین سمعک ساخته شده برای آیفون به نام Oticon Opn را معرفی کرد. این کمپانی اولین سمعک وایرلس را همراه با پیشرفت‌هایی در پردازش صدا برای شنوایی بهتر را ارائه کرد. Oticon Real که در سال 2023 عرضه شد، سمعک پرچمدار اتیکن است. این سمعک تکنولوژی BrainHearing شرکت اتیکن را با مدل‌های هوش مصنوعی و شبکه عصبی عمیق که روی پلتفرم پردازش صدای Polaris R اوتیکن اجرا می‌شوند را توسعه می‌دهد.

اساس تکنولوژی BrainHearing اتیکن

کمپانی اتیکن فلسفه خاصی در مورد شنوایی در مغز دارد. این فلسفه از این موضوع حاصل می‌شود که اگر مغز شما به اندازه کافی اطلاعات صدایی که لازم دارد را دریافت نکند، شما نمی‌توانید آنچه که دیگران می‌گویند و اطرافتان در حال رخ دادن است را متوجه شوید. در این صورت مشکل شنوایی شما ممکن است به مشکل مغزی تبدیل شود. تکنولوژی BrainHearing اتیکن به مغز فرد امکان دسترسی به همه صداهای یک محیط را می‌دهد تا از کارکرد مؤثرتر مغز پشتیبانی کند. در واقع اطلاعات صوتی با‌کیفیتی را در اختیار مغز می‌گذارد که برای سلامت آن نیاز است.

تکنولوژی و ویژگی های پلتفرم velox

تکنولوژی پلتفرم velox در سمعک های اتیکن به بیماران کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را در محیط‌های پرچالش داشته باشند. پلتفرم velox توانسته وضوح و سرعت بیشتری را در سمعک‌های Siya و Opn ارائه دهد. تکنولوژی قدرتمند velox در واقع باعث شده است تا سمعک Opn میزبان تکنولوژی‌های خاصی باشد که پاسخگوی طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران است.

پلتفرم Velox در سمعک‌های Opn و Siya ویژگی‌های زیر را ایجاد کردند:

  • پردازش اطلاعات 50 برابر سریع‌تر از قبل
  • کانال‌های 64 فرکانسی برای افزایش وضوح صدا
  • ظرفیت انجام 1200 میلیون عملیات در ثانیه
  • اتصال پیشرفته 2.4 گیگاهرتز
  • وایرلس TwinLink™
  • تکنولوژی ترکیب فرکانس Speech Rescue™ LX

در سال 2019 اتیکن تکنولوژی پلتفرم Velox S را ارائه کرد. پلتفرم Velox S از OpenSound Optimizer™ برای افزایش قابلیت‌های گفتار در محیط پر سر و صدا و کیفیت صدا همراه با کاهش قابل توجه فیدبک استفاده می‌کند. سمعک Xceed و Opn S بر پایه پلتفرم Velox S هستند.

پلتفرم پلاریس و ویژگی های آن در سمعک های اتیکن

پلتفرم پلاریس (Polaris) اتیکن به صورت اختصاصی برای سمعک ساخته شده است. این تکنولوژی پایه و اساس سمعک More است. تکنولوژی متمرکز پلاریس، یک DNN که از قبل آموزش دیده است را به صورت مستمر برای درک بهتر گفتار اجرا می‌کند. همچنین این پلتفرم به تمامی تکنولوژی‌های موجود در سمعک مور با افزایش سرعت، دقت و ظرفیت، قدرت می‌بخشد.

ویژگی‌های پلتفرم پولاریس:

  • افزایش 16 برابری ظرفیت برای اجرای الگوریتم‌های پیشرفته
  • به کار بردن پردازش هوشمندانه 64 کانالی
  • افزایش دو برابری سرعت و ظرفیت محاسبات
  • افزایش دو برابری دقت در در باندهای فرکانسی 1.5 تا 5 کیلوهرتز
  • پردازش شبکه عصبی عمیق (DNN)

بر اساس تست EEG پلتفرم پلاتریس توانسته 30 درصد صدای بیشتری را به مغز برساند و همچنین وضوح صداهای یک صحنه را تا 60 درصد بالا برده است. نتایج تحقیقات انجام شده توسط خود کمپانی اتیکن نشان می‌دهد که سمعکMore در مقایسه با سمعک Opn s که بر پایه پلتفرم Velox است، 15 درصد بهبود در درک گفتار را در پس زمینه‌ پر سر و صدا نشان داده است.

پلتفرم Polaris R نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تر پلتفرم پولاریس است که در سال 2023 با معرفی سمعک Real ارائه شده است. این تکنولوژی به کاربران طیف کاملی از صداها را در محیط‌های مختلف با استفاده از DNN (بیش از 12 میلیون صدای واقعی) ارائه می‌دهد.

سطح تکنولوژی سمعک های اتیکن

سطوح تکنولوژی در مدل‌های مختلف سمعک اتیکن متفاوت هستند. هر کدام از این سطوح تکنولوژی شامل ویژگی‌های عملکردی با تکنولوژی‌های متفاوت هستند. سطوح تکنولوژی سمعک‌های اتیکن معمولاً شامل سطح 1، 2 و 3 می‌شوند. اما ممکن است کم‌تر یا بیشتر نیز باشند. برای مثال؛ سمعک‌های Real، More، Xceed و Opn در سه سطح تکنولوژی ارائه شده‌اند و سمعک‌های Zircon، Ruby و Siya دارای دو سطح تکنولوژی هستند. سطح 3 ساده‌ترین مدل است و سطح 1 بیشترین میزان امکانات و سطج تکنولوژی را دارد. فرد کم‌شنوا می‌تواند مناسب‌ترین سطح تکنولوژی با توجه به بودجه، شیوه زندگی و نیازهای خود انتخاب کند.

انواع مدل های سمعک اتیکن

اتیکن محصولات خود را در چند خانواده گوناگون با فناوری‌های مختلف که برای انواع کم‌شنوایی مناسب باشند، عرضه کرده است. محصولات اتیکن همچنین در دو دسته‌بندی که برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده است، موجود هستند. تکنولوژی محصولات Oticon همواره پیشرو در زمینه تولید سمعک بوده و باعث شده تا این برند رهبر تکنولوژی در این صنعت باشد. سری‌های (خانواده) محصولات oticon شامل Real، More، Own، Play PX، Zircon، CROS، Xceed، Xceed Play، Opn s، Opn Play، Opn، Ruby، Siya، Jet هستند. در ادامه در مورد مدل‌های پرکاربرد سمعک اتیکن توضیح می‌دهیم. سال ساخت و مدل های برند اتیکن به شرح زیر است

  • Oticon Real – 2023 (1402)
  • Oticon Own, Oticon Zircon – 2022 (1401)
  • Oticon More, Oticon Ruby -2020 (1399)
  • Oticon Xceed, Oticon Opn S – 2019 (1398)
  • Oticon Siya -2018 (1397)
  • Oticon Opn -2016 (1395)
  • Oticon Ria2, Oticon Nera2, Oticon Alta2 -2015(1394)
  • Oticon Nera, Oticon Alta-2013 (1392)
  • Oticon Intiga, Oticon Ino -2011 (1390)
  • Oticon Chili, Oticon Acto, Oticon Agil -2010 (1389)
  • Oticon Dual Mini -2008 (1387)

سمعک More

Oticon یکی از معتبرترین تولید کننده های سمعک در جهان است که همواره در ...

تصویر بکگراند سمعک های اوتیکن در کلینیک سمعک شنوایی قلهک

سمعک opn s

شرکت اتیکن یک بار دیگر با معرفی خانواده سمعک OPn S قوانین را برهم زد...

Xceed, Oticon

سمعک xceed

سازندگان سمعک xceed، آن را قوی ترین سمعک جهان معرفی می کنند. این سمعک می ...

انواع سمعک های Geno

سمعک Geno

شرکت اتیکن به عنوان یکی از پیشگامان صنعت شنوایی سنجی و فناوری سمعک، در سال ...

سمعک real اتیکن

سمعک real اتیکن از تکنولوژی BrainHearing برای درک کامل صدا‌های محیط استفاده می‌کند. oticon real پیشرفته‌ترین سمعک اتیکن به لحاظ تکنولوژی است. با استفاده از این سمعک فرد می‌تواند با دنیای دیجیتال ارتباط برقرار کند، به موسیقی با کیفیت بالا گوش دهد و به‌راحتی به تلفن‌های خود پاسخ دهد. خانواده سمعک ریل اتیکن (real oticon) شارژی هستند. اتیکن حتی برنامه اختصاصی خود به نام Oticon MyMusic را برای تجربه صدا با کیفیت بهتر ایجاد کرده است. سمعک‌های real پشت گوشی هستند و مدل‌های مختلف آن برای کم‌شنوایی جزئی تا کم‌شنوایی عمیق مناسب هستند.

سمعک real اتیکن

سمعک own اتیکن

خانواده سمعک own اتیکن شامل 5 نوع سمعک داخل گوشی هستند. یکی از مدل‌های own که کوچک‌ترین سمعک این خانواده است، به‌صورت سمعک‌ نامرئی داخل کانال (IIC) است. این سمعک در گوش 9 نفر از هر 10 نفر کاملاً نامرئی است. سمعک own اتیکن اولین سمعک داخل گوشی با شبکه عصبی عمیق در جهان است که توانایی تشخیص 12 میلیون صدای واقعی را دارد. اتیکن این سمعک‌ها را برای کم‌شنوایی جزئی تا عمیق طراحی کرده است. اکثر مدل‌های Own با آیفون و اندورید سازگاری دارد که بیمار می‌تواند از طریق آن از موسیقی لذت ببرد و به تماس‌های خود پاسخ دهد.

سمعک own اتیکن

سمعک more اتیکن

خانواده سمعک‌ more اتیکن اولین سمعک اتیکن با شبکه عصبی عمیق در جهان هستند. این سمعک‌ها شامل 4 نوع و پشت گوشی هستند. مدل‌های miniRITE R More و miniBTE R More مدل‌های شارژی این خانواده هستند که با سه ساعت شارژ کردن برای یک روز کامل قابل استفاده هستند. این مدل نیز قابلیت اتصال به گوشی و دیگر وسایل دیجیتال مورد نظر بیمار را برای تأمین راحتی فرد دارد.

سمعک opn s اتیکن

Opn s سمعک‌های پشت گوشی برند اتیکن هستند که برای بیماران با کم‌شنوایی خفیف تا شدید (مدل BTE PP برای کم‌شنوایی عمیق نیز مناسب است.) طراحی شده‌اند. سمعک opn s اتیکن وایرلس و شارژی است. تکنولوژی به کار رفته در این سمعک از سوت کشیدن آن جلوگیری می‌کند تا افراد دیگر از سوت‌های آزاردهنده رنج نبرند. افرادی که از این مدل سمعک اتیکن استفاده می‌کنند، توانایی درک مکالمات در سطح یک فرد با شنوایی نرمال را دارند.

سمعک Zircon اتیکن

خانواده zircon یا سمعک زیرکن اتیکن سمعک‌های پشت گوشی و گیرنده داخل کانال در اندازه کوچک را در سال 2022 ارائه کرده است. سمعک‌های گیرنده داخل گوش زیرکن شامل دو مدل miniRITE R و miniRITE T هستند که برای افت شنوایی خفیف، ملایم، متوسط، شدید و عمیق مناسب هستند. سمعک‌های پشت گوشی Zircon نیز شامل دو مدل miniBTE R و miniBTE T هستند که قابل استفاده برای افرادی با درجه کم‌شنوایی خفیف، ملایم و متوسط هستند.

این سمعک‌ها دارای تکنولوژی BrainHearing برای رساندن صدایی شفاف از همه جهات حتی در محیط‌های شلوغ است. سمعک‌های خانواده زیرکن دارای تکنولوژی وایرلس هستند و هر کدام از مدل‌های پشت گوشی و رسیور در کانال گوش به صورت باتری خور و قابل شارژ ارائه شده‌اند. همچنین سمعک‌های زیرکن در دو سطح تکنولوژی 1 و 2 تولید شده‌اند که سطح یک بالاترین سطح تکنولوژی را دارد.

سمعک ruby اتیکن

مدل‌های مختلف سمعک ruby اتیکن برای افراد با کم‌شنوایی خفیف تا عمیق مناسب هستند. خانواده Ruby شامل 5 نوع سمعک پشت گوشی است که طیف رنگی متفاوتی دارند. مدل Oticon Ruby miniRITE R از این خانواده شارژی است. سمعک اتیکن ruby نیز می‌توانند با سیستم وایرلس به وسایل دیجیتال مورد علاقه بیمار وصل شوند.

سمعک ruby اتیکن

سمعک xceed اتیکن

خانواده سمعک xceed اتیکن شامل دو مدل سمعک پشت گوشی وایرلس است. در طراحی این سمعک نیز از تکنولوژی BrainHearing استفاده شده است. همچنین از تکنولوژی Groundbreaking هم برای پیشگیری از ایجاد سوت در گوش بیمار استفاده شده است. این سمعک‌ها مخصوص افراد با کم‌شنوایی شدید و عمیق ساخته شده‌اند.

سمعک siya اتیکن

سمعک siya اتیکن شامل مدل‌های پشت گوشی و داخل گوشی هستند. طراحی مدل‌های مختلف خانواده siya برای کم‌شنوایی خفیف، متوسط، شدید و عمیق درنظر گرفته شده است. این سمعک‌ها دارای کنترل برنامه و صدای هوشمند است. اکثر مدل‌های siya قابلیت اتصال به اپلیکیشن اختصاصی Oticon ON را برای کنترل سمعک دارند.

سمعک siya اتیکن

سمعک های مخصوص اطفال oticon

برند اتیکن مأموریت خود را در بخش اطفال بسیار اختصاصی می‌داند. این مأموریت ساختن آینده‌ای بهتر برای کودکان ناشنوا است. سمعک‌های مخصوص اطفال oticon به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کودکان در زمان استفاده از سمعک ‌به‌راحتی بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی به فعالیت‌هایی مانند بازی کردن و دویدن بپردازند. Oticon سمعک‌های مناسبی برای سنین مختلف کودکان از 0 تا 18 سال با انواع ‌کم‌شنوایی ارائه کرده است.

سمعک xceed play اتیکن (ویژه کودکان)

سمعک xceed play اتیکن شامل دو مدل پشت گوشی برای کودکان با کم‌شنوایی شدید و عمیق هستند. این سمعک‌ها با فراهم کردن صدای شفاف‌تر و با جزئیات بیشتر باعث می‌شوند تا کودک بهتر بتواند بشنود و یاد بگیرد. سمعک xceed play دارای تکنولوژی وایرلس است که می‌تواند به دستگاه‌های مورد علاقه کودک وصل شود و استفاده از آن‌ها را برای او ساده‌تر خواهد کرد.

سمعک opn play (ویژه کودکان)

سمعک opn play اتیکن برای کودکان با کم‌شنوایی خفیف تا شدید مناسب هستند. خانواده Opn play شامل 4 مدل سمعک پشت گوشی است. Opn play برای پاسخ‌گویی به نیازها و چالش‌های کودکان کم‌شنوا در سنین مختلف طراحی شده است. این سمعک‌ها دارای تکنولوژی تجربه صدا 360 درجه هستند که به کودک کمک می‌کند تا با طیف کاملی از صداهای محیط ارتباط برقرار کند. همچنین قابلیت اتصال به تلفن همراه برای گوش دادن به موسیقی و اپلیکیشن اختصاصی Oticon ON و دیگر امکاناتی که به‌صورت وایرلس می‌توان از آن‌ها بهرمند شد را دارد.

سمعک های مبتنی بر هوش مصنوعی اتیکن

در سال‌های اخیر تکنولوژی‌های جدیدی که کمپانی اتیکن ارائه کرده است، اکثراً بر پایه هوش مصنوعی هستند. سمعک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اتیکن توانسته‌ است با بالا بردن کیفیت صدا و درک بهتر مغز از صدا و گفتار بیشترین کمک را به افراد کم‌شنوا کند.

در اواخر سال 2020 اتیکن تکنولوژی سمعک‌های خود را با ارائه سمعک more تغییر داد. سمعک مور اتیکن اولین سمعکی است که از هوش مصنوعی و شبکه عصبی عمیق (DNN) برای بهبود درک گفتار استفاده کرده است. قبل از این برندهای دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را برای بالا بردن کیفیت صدا و راحتی شنیداری استفاده کرده بودند. اما می‌توان گفت بهبود درک گفتار با استفاده از این تکنولوژی آینده نگرانه تحولی بزرگ برای کاربران سمعک و شرکت‌های تولیدکننده بوده است.

سمعک more با پلتفرم Polaris تولید شد که منجر به تجربه صدای بسیار طبیعی‌تری می‌شود. این تجربه صدای طبیعی با استفاده از DNN (نوعی هوش مصنوعی) که فرآیند یادگیری 12 میلیون نمونه صدا را طی کرده است، امکان‌پذیر می‌شود.

آخرین رویکرد هوش مصنوعی که اتیکن ارائه کرده است RealSound است که از DNN برای پردازش صدا و ایجاد کنتراست بین گفتار و سایر صداهای محیط همراه با کاهش نویز استفاده کرده است. در واقع آخرین سمعک تولید شده کمپانی اتیکن سمعکreal است که فلسفه BrainHearing را با هوش مصنوعی و شبکه عصبی عمیق (DNN) که با آن پلتفرم پردازش صدای Polaris R اجرا می‌شود، ارتقاء داده است. در واقع پردازش خاص سمعک اتیکن با استفاده از این تکنولوژی‌های هوش مصنوعی باعث آسان‌تر شدن تمرکز و دنبال کردن مکالمه و در نهایت درک بهتر گفتار می‌شود.

جدید ترین سمعک اتیکن

جدیدترین سمعک اتیکن سمعک Real است که در استایل‌های پشت گوشی Mini RITE و BTE Mini عرضه شده ‌است. خانواده Real دارای بالاترین سرعت پردازش در بین تمامی مدل‌های سمعک اتیکن است که قابلیت انتقال صداهایی طبیعی و دقیق را دارد. همچنین از “تثبیت‌کننده صدای ناگهانی” ویژه در این سمعک استفاده شده است که صدای بلند ناگهانی را همراه با تثبیت کننده لمسی یا کنترلی و تثبیت کننده صدای باد متعال می‌کند.

بهترین و قوی ترین سمعک اتیکن

اتیکن دارای محصولات متنوع با کیفیت در استایل‌های متفاوت با تکنولوژی‌های گوناگون است. بهترین سمعک اتیکن ممکن است برای هر فرد با توجه به نیاز و بودجه، درجه و شکل کم‌شنوایی متفاوت باشد. اما معمولاً سمعک‌های جدید دارای تکنولوژی‌های بروز رسانی شده هستند و کیفیت صدای بالاتری را نیز دارند. به همین دلیل می‌توانند برای افراد کم‌شنوایی که اهمیت بیشتری به کیفیت و تکنولوژی می‌دهند یا به درجات بالاتری از افت شنوایی مبتلا هستند، بهتر باشند.

سمعک Xceed را می‌توان به عنوان قوی ترین سمعک اتیکن در نظر گرفت که برای افرادی با کم‌شنوایی شدید تا عمیق انتخاب بسیار مناسبی هستند. این سمعک‌ها در دو استایل پشت گوشی Super power و Ultra power عرضه شده‌اند که وایرلس بوده و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن این است که گوش دادن را در محیط‌های عمومی بهبود می‌بخشند.

یکی دیگر از قوی ترین سمعک های اتیکن، Dynamo است که سمعکی سوپر پاور مناسب برای افت شنوایی شدید تا عمیق در نظر گرفته می‌شود. با این سمعک می‌توان جزئیات بیشتری را از گفتار و یک مکالمه دریافت کرد. سمعک Dynamo پشت گوشی است و در 4 مدل SP10، SP8، SP6 و SP4 ارائه شده‌اند.

سمعک Sensei Super Power اتیکن نیز سمعک قدرتمند مخصوص کودکان است. این سمعک به رشد زبان، برقراری ارتباط با اطرافیان و شنیدن صدای معلم کمک می‌کند. همچنین سمعک Sensei Super Power به کودکان کمک می‌کند تا حروفی مانند “س” و “ت” را بهتر بشنوند در نتیجه درک گفتار برای آن‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود.

سمعک پشت گوشی اتیکن

سمعک پشت گوشی اتیکن در دو نوع rite یا ric (گیرنده در داخل کانال گوش) و BTE موجود هستند. این سمعک‌های پشت گوشی در تمامی سری‌های سمعک اتیکن به جز مدل Own موجود هستند. سمعک BTE اتیکن معمولاً کمی بزرگ‌تر از مدل‌های دیگر است در نتیجه باتری بزرگ‌تر و قابلیت تقویت‌کنندگی بیشتری نیز دارند که این ویژگی باعث شده تا برای افرادی با کم‌شنوایی شدیدتر گزینه مناسب‌تری باشند. برخی از مدل‌های سمعک پشت گوشی اتیکن در استایل miniBTE عرضه شده‌اند که دارای سایز کوچک‌تری هستند. این مدل‌ها بسیار ظریف و تقریباً در پشت گوش غیر قابل مشاهده هستند.

سمعک‌ BTE اتیکن برای بزرگسالان و کودکان موجود هستند. سمعک های BTE اتیکن مخصوص کودکان شامل Play PX (miniBTE R, miniBTE T) ، Opn Play (BTE Plus Power) و Xceed Play (BTE Super power, BTE Ultra power) هستند. سمعک های BTE اتیکن مخصوص بزرگسالان نیز شامل موارد زیر هستند؛

  • سمعک Real مدل miniBTE R و miniBTE T
  • سمعک More مدل miniBTE R و miniBTE T
  • سمعک Zircon مدل miniBTE R و miniBTE T
  • سمعک Opn s مدل BTE Plus Power
  • سمعک Xceed مدل BTE Super Powerو BTE Ultra Power
  • سمعک Ruby مدل BTE و BTE plus power
  • سمعک Opn مدل BTE Plus Power
  • سمعک Siya مدل BTE و Plus Power
  • سمعک Jetمدل BTE و BTE PP

سمعک های نامرئی اتیکن

سمعک های نامرئی اتیکن شامل استایل‌های کاملاً داخل کانال گوش (CIC) و نامرئی در کانال (IIC) هستند. سمعک IIC اتیکن کوچک‌ترین نوع سمعک و به صورت نامرئی است که برای افرادی که نمی‌خواهند به هیچ عنوان سمعکشان دیده شود، مناسب است. قرارگیری کامل سمعک IIC داخل کانال باعث می‌شود تا کاربر از مزایای فضایی صوتی طبیعی ایجاد شده در خارج گوش استفاده کند.
سمعک CIC اتیکن کمی از مدل IIC بزرگ‌تر است و تقریباً نامرئی در نظر گرفته می‌شود. این مدل برای افرادی مناسب است که سایز کانال گوششان به اندازه کافی برای جای‌گیری آن بزرگ باشد. به طور کلی سمعک نامرئی اتیکن برای افت شنوایی ملایم تا کم‌شنوایی متوسط تا شدید مناسب است. مدل های گوناکون سمعک های نامرئی اتیکن شامل موارد زیر هستند؛

  • سمعک Own مدل IIC و CIC
  • سمعک Opn مدل IIC و CIC
  • سمعک Siya مدل IIC و CIC

سمعک داخل گوشی اتیکن

سمعک های داخل گوشی اتیکن اکثراً برای کم‌شنوایی‌های ملایم تا شدید مناسب هستند. این سمعک‌ها با کلاه، ماسک یا عینک فرد تداخلی ایجاد نمی‌کنند و معمولاً رنگ آن‌ها مطابق با رنگ پوست انتخاب می‌شود.

سمعک‌ داخل گوشی اتیکن به دلیل سایز بزرگ‌تری که نسبت به سمعک‌های نامرئی و کاملاً داخل کانال دارند، دارای قابلیت‌‌های تله‌کویل، برنامه‌های‌ شنیداری چندگانه و جهت‌یابی برای درک گفتار در محیط‌های پر سر و صدا هستند. همچنین این استایل قابلیت اتصال وایرلس به آیفون، آیپد و پخش‌کننده‌های مستقیم از سیستم‌های اندرویدی را دارد.

سمعک های داخل گوشی اتیکن در استایل‌های ITC (داخل کانال گوش)‌، ITE HS (داخل گوشی نیم پوسته) و ITE FS (داخل گوشی تمام پوسته) موجود هستند. مدل‌های مختلف سمعک های پشت گوشی اتیکن شامل موارد زیر هستند:

  • سمعک Own مدل ITC، ITE HS و ITE FS
  • سمعک Opn مدل ITC، Half Shell (نیم پوسته) و Full Shell (تمام پوسته)
  • سمعک Siya مدل ITC، Half Shell و Full Shell

سمعک های ریک ric اتیکن

سمعک RIC یا RITE اتیکن شبیه به BTE هستند اما در بیشتر مدل‌ها سایزشان کوچک‌تر است. تفاوت سمعک ریک اتیکن با سمعک BTE این است که صدا از طریق گیرنده یا اسپیکر کوچکی در داخل کانال گوش قرار دارد، منتقل می‌شود. این سمعک‌ها به گونه‌ای طراحی ده‌اند که به صورت وایرلس با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین اتیکن مدل‌های شارژی سمعک ریک را نیز عرضه کرده است تا دیگر نیازی به تعویض باتری نباشد. سمعک های RITE اتیکن معمولاً برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید مناسب هستند.

سمعک‌ RITE اتیکن نیز برای بزرگسالان و هم کودکان موجود هستند. سمعک های ریک اتیکن مخصوص کودکان شامل Play PX (miniRITE R, miniRITE T) و Opn Play (miniRITE, miniRITE R, miniRITE T) هستند. سمعک های BTE اتیکن مخصوص بزرگسالان نیز شامل موارد زیر هستند؛

  • سمعک Intent مدل miniRITE
  • سمعک Real مدل miniRITE R و miniRITE T
  • سمعک More مدل miniRITE R و miniRITE T
  • سمعک Zircon مدل miniRITE R و miniRITE T
  • سمعک Opn s مدل miniRITE، miniRITE R و miniRITE T
  • سمعک Ruby مدل miniRITE، miniRITE R و miniRITE T
  • سمعک Opn مدل miniRITE و miniRITE T
  • سمعک Siya مدل miniRITE و miniRITE T
  • سمعک Jet مدل miniRITE و miniRITE T

سمعک های شارژی اتیکن

سمعک های شارژی اتیکن نیازی به تعویض باتری ندارند و با استفاده از شارژر رومیزی می‌توان شب‌ها آن‌ها را شارژ کرده و در طول روز از آن استفاده کرد. باتری لیتیوم سمعک شارژی اتیکن با سه ساعت شارژ یک روز کامل کار می‌کند. مدل‌های miniBTE R سمعک اتیکن با 30 دقیقه شارژ تا 5 ساعت قابل استفاده هستند. اتیکن شارژر جدید دستی خود را نیز با نام SmartCharger عرضه کرده است که موجب استفاده راحت‌تر و آزادانه‌تر از سمعک‌ها شده و کاربر می‌تواند به‌راحتی سمعک خود را در هر زمان و مکانی شارژ کند. سمعک‌های شارژی اتیکن شامل موارد زیر هستند؛

  • سمعک Intent مدل miniRITE
  • سمعک Real مدل miniRITE Rو miniBTE T
  • سمعک More مدل miniRITE R و miniBTE R
  • سمعک Zircon مدل miniRITE R و miniBTE R
  • سمعک Opn s مدل miniRITE R
  • سمعک Ruby مدل miniRITE R
  • سمعک CROS PX مدل miniRITE R
  • سمعک OPN PLAY مدل miniRITE R (مخصوص کودکان)
  • سمعک Play PX مدل miniRITE R و miniBTE R (مخصوص کودکان)

سمعک های کراس اتیکن

سمعک های کراس اتیکن برای کم‌شنوایی یا ناشنوایی یک‌طرفه طراحی شده‌اند. سمعک cros اتیکن صدا را با استفاده از یک فرستنده با یک میکروفون صدا را از سمت گوش ضعیف‌تر دریافت و به صورت وایرلس به گوش با شنوایی بهتر می‌رساند و صدا توسط این گوش شنیده می‌شود. تحقیق اخیر اتیکن بر روی سمعک کراس نشان داده است که این سمعک‌ها می‌توانند آگاهی فرد را از گفتار تا 50 درصد افزایش دهند.

سمعک کراس اتیکن شاملOticon CROS PX و Oticon CROS هستند. این سمعک‌ها به صورت شارژی و غیر شارژی عرضه شده‌اند. Oticon CROS در استال miniRITE T و غیرشارژی وOticon CROS PX در استایل miniRITE R و شارژی هستند. خانواده کراس اتیکن با سمعک‌هایReal™ ،More™ ،Zircon ،Opn S™ ،Play PX ،Opn Play™ Xceed ، Xceed Play و Ruby مطابقت دارند.

نقاط قوت و برتری های اتیکن

سمعک اتیکن در تکنولوژی‌های به‌روز این صنعت در جهان پیشرو است. همچنین توجه به جزئیاتی که همواره دغدغه بیماران کم‌شنوا بوده است، باعث محبوبیت بیشتر این برند شده است. در‌واقع این برند راه‌حل‌های گوناگونی را برای افراد با شدت‌های مختلف کم‌شنوایی با نیازهای متفاوت داده است. اتیکن همواره در حال ارتقاء تکنولوژی‌های خود است و این مسئله باعث می‌شود تا کیفیت بهتری را ارائه دهند. تهیه سمعک‌های اتیکن از طریق متخصصین شنوایی یعنی ادیولوژیست و متحصص گوش و حلق و بینی امکان‌پذیر است.

سمعک اتیکن مدل DYNAMO

این مدل سمعک ها لوازم جانبی قابلیت اتصال بی سیم به انواع دستگاه های مجهز به بلوتوث مانند تلفن همراه و لپتاپ و … را دارند و امکان ویدئو چت را نیز به فرد می دهد.

  • سمعک dynamo اتیکن باعث شنوایی دقیق تر می شود.
  • در ۷ رنگ مختلف وجود دارد.
  • صداهای فرکانس بالا که در ادراک سخنان اهمیت دارند را از دست نمی دهد.
  • به مغز کمک می کند طیف کاملی از صدا ها را دریافت کند و وضوح بالایی دارد.
  • قابلیت استفاده ۲۴ ساعته دارد.
  • نویز زمینه با استفاده از این سمعک شما را آزار نخواهد داد.
  • طراحی این سمعک پشت گوشی برای استفاده آسان همراه با باتری سایز ۱۳ است.

سمعک GET اتیکن

سمعک اتیکن get مجموعه ای از ابزار های شنیداری است که به راحتی ضعف شنوایی را برای افراد جبران می کند.سمعک اتیکن get برای کم شنوایی متوسط تا شدید مناسب است. این سمعک با استفاده از تیوب نازک به راحتی در گوش قرار می گیرد و هوا را حبس نمی کند. دقت و راحتی استفاده از ویژگی های بارز سمعک اتیکن get است.

مدل سمعک OPN

سمعک opn اتیکن دریچه ی جدیدی از دنیای اطراف را به روی کم شنوایان باز می کند. فناوری جدید اتیکن باعث می شود در محیط هایی که صداهای پیچیده وجود دارد برای مثال در جلسات کاری، صدای نویز از صدای سخن افراد تمیز داده شود و به طور همزمان صحبت چند نفر به وضوح به گوش برسد.

سمعک اتیکن INO PRO

سمعک ino pro اتیکن مجموعه ای از ابزار شنیداری برای کم شنوایی متوسط تا شدید است. در ساخت این سمعک ها از جدید ترین فناوری بهره گرفته شده است. این سمعک ها به راحتی به گوشی های هوشمند متصل می شوند و قادر هستند صدای نویز زمینه را از بین ببرند.

سمعک ino pro دارای ویژگی های فناوری جدید به طور کامل است و اجازه می دهد که فرد به راحتی با اطرافیان خود از طرق مختلف حضوری و تلفنی ارتباط برقرار کند.

نمایندگی سمعک اتیکن در تهران

برای تهیه سمعک‌های این برند بهتر است برای اطمینان خاطر از اصل بودن آن حتماً از نمایندگی سمعک اتیکن در تهران خریداری کنید. به‌علت عملکرد حساسی که سمعک دارد باید توجه و دقت زیادی در خرید آن داشته باشید. حضور افراد متخصص برای انتخاب درست و مناسب سمعک می‌تواند از مشکلاتی که ناشی از انتخاب نادرست سمعک است، جلوگیری کند.

قیمت سمعک اتیکن

از آن‌جایی که برند اتیکن طیف گسترده‌‌ای از سری‌ها و مدل‌های سمعک را شامل می‌شود، نمی‌توان قیمت دقیقی برای سمعک اتیکن تعیین کرد. همچنین به علت ثابت نبودن قیمت ارز نیز بیماران برای خرید باید همان موقع هزینه را از نمایندگی معتبر بپرسند. به طور کلی می‌توان گفت قیمت سمعک اتیکن بین 4,000,000 تا 19,000,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *