اگر شما هم به تازگی یکی از سمعک های سیگنیا یا همان زیمنس را تهیه نموده اید، بهتر است بدانید که در کنار سمعک انواع لوازم جانبی متنوعی وجود دارند که شما با توجه به نوع فعالیت های روزانه می توانید برای تسهیل امور شنیداری از آن ها استفاده کنید. با استفاده از این لوازم جانبی می توانید تنظیمات صوتی و تغییر برنامه های سمعک را به آسانی انجام داده و صدا را مستقیما از تلویزیون و دستگاه های صوتی و حتی از یک فرد گوینده به سمعک خود منتقل کنید. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی لوازم جانبی سمعک زیمنس یا سیگنیا بپردازیم و با نحوه کارکرد هرکدام بیشتر آشنا شویم. پس از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

زیمنس و سیگنیا

زیمنس Siemense یکی از معتبرترین نام ها در حوزه تولید ابزارهای شنوایی یا سمعک است. در سال 2015 این شرکت توسط یک برند به نام سوانتوس خریداری شد و در سال 2016، سوانتوس سمعک های جدیدی را با برند سیگینا (Signia) به بازار عرضه نمود. با وجود نام تجاری جدید، دستگاه های شنوایی سیگنیا از فناوری هایی استفاده می کنند که قبلاً توسط زیمنس توسعه یافته بود. اما شما هنگام خرید سمعک، آن ها را تحت نام سیگنیا خریداری می کنید. این شرکت طیف گسترده ای از سبک ها و مدل های سمعک را متناسب با نیازها و سطوح مختلف کم شنوایی ارائه می دهد. علاوه بر سفارشی سازی سمعک، اپلیکیشن سیگنیا به شما امکان چت مجازی با متخصص شنوایی را در اهتیار شما قرار می دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سمعک ها می توانید به کلینیک شنوایی سمعک قلهک مراجعه نمایید.

شارژرهای سمعک

شارژرهای سمعک

شارژرهای سمعک

شارژرهای پیشرفته سیگینا از جمله مهم ترین لوازم جانبی سمعک زیمنس یا سیگنیا هستند که در شکل ها و مدل های متنوعی با توجه به مدل سمعک عرضه می شوند. بسته به اینکه از کدام سمعک استفاده می کنید، برخی از شارژرها ممکن است دارای کیس های قابل حمل جیبی باشند. برخی نیز به شما امکان می دهند سمعک خود را بدون نیاز به دو شاخه یا کابل شارژ کنید و برخی دیگر، سمعک ها را هنگام شارژ کردن خشک و تمیز نیز می کنند. در ادامه با برخی مدل های شارژر سیگنیا بیشتر آشنا می شویم.

برخی از انواع مدل های شارژر

  • شارژر اکتیو سیگنیا (Signia Active Charger): سیگنیا اکتیو پرو دارای یک کیف شارژ بی‌سیم جیبی است که به کاربران این امکان را می‌دهد سمعک را برای 3 بار استفاده کامل شارژ کنند.
  • شارژر قابل حمل (Pure Portable Charger): این شارژر راحتی و شارژ را در حین حرکت ارائه می دهد. پاوربانک آن امکان 3 بار شارژ کامل یک جفت سمعک را فراهم می کند. یک درب از سمعک محافظت می کند و از تجمع گرد و غبار در شارژر جلوگیری می کند. لامپ LED وضعیت شارژ را نشان می دهد. در صورتی که برخی افراد تمایل داشته باشند می توانند یک Dry & Cleancharger را انتخاب کنند که نه تنها سمعک را شارژ می کند، بلکه فناوری تمیز کردن و خشک کردن را نیز ارائه می دهند تا سمعک را در بهترین حالت نگه دارند.

TV StreamLine

TV StreamLine

TV StreamLine

به کمک TV StreamLine، صدای تلویزیون می تواند مستقیماً به سمعک شما وارد شود. حتی می توانید صدا را به صورت جداگانه از طریق برنامه Signia برای این لوازم جانبی سمعک زیمنس، تنظیم کنید. این وسیله در واقع، راحت‌ترین راه را برای تماشای تلویزیون با خانواده‌تان ارائه می‌کند، اگر اعضای دیگری در خانواده شما از سمعک استفاده می‌کنند، پخش مستقیم به چندین جفت سمعک سازگار سیگنیا به طور همزمان امکان پذیر خواهد بود. تنظیمات صدا و قطع و وصل کردن صدا را می توانید با استفاده از برنامه Signia، انجام دهید.StreamLine TV کاملاً با سایر فناوری های ارائه شده توسط زیمنس سازگار است. به این ترتیب، می‌توانید هنگام تماشای تلویزیون با استفاده از این نوع لوازم جانبی سمعک ، یک تماس تلفنی را بپذیرید، در حالی که پخش تلویزیون به طور خودکار متوقف می‌شود.

Mic StreamLine

یکی دیگر از انواع لوازم جانبی سمعک زیمنس، StreamLine Mic است. این دستگاه، پخش کامل صدای تماس های تلفنی و موسیقی را از هر دستگاه بلوتوثی با کیفیت استریو فراهم می کند. همچنین به عنوان یک میکروفون از راه دور می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. میکروفون StreamLine می تواند سمعک شما را به یک هدفون بی‌سیم تبدیل کند که کیفیت استریو ممتاز را از هر دستگاه بلوتوثی- تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و غیره پخش می‌کنند. شما می توانید تماس های تلفنی را بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب خود جواب دهید. حتی می توانید با استفاده از دستورات صوتی تماس برقرار کنید. علاوه بر این، می توانید تماس تلفنی را به هر دو سمعک خود (در صورت داشتن دو سمعک) انتقال دهید که کیفیت مکالمه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

میکروفون از راه دور

میکروفون از راه دور

میکروفون از راه دور

StreamLine Mic همچنین به عنوان یک میکروفون از راه دور عمل می کند تا در موقعیت های شنوایی چالش برانگیز مانند جلسات شلوغ به شما کمک کند. می توانید صدای گوینده را مستقیماً از فاصله 20 متری به سمعک خود پخش کنید. در نتیجه، صدای گوینده را به طور واضحی می شنوید که انگار کاملا نزدیک به شما ایستاده است.

کنترل از راه دور (Remote control)

یکی از لوازم جانبی سمعک زیمنس که بسیار می تواند پراستفاده باشد، کنترل از راه دور مینی یا کوچک یا جیبی است. این وسیله، راه حلی ایده آل برای هر کسی است که خواهان کنترل محتاطانه و راحت سمعک خود بدون نیاز به گوشی هوشمند است. در واقع این ریمون به اندازه کافی کوچک استکه به راحتی در جیب جا بگیرد و در عین حال به اندازه کافی قدرتمند است تا تمام ویژگی های ضروری با آن قابل کنترل و تنظیم باشد.

EarWear

EarWear

EarWear

Ear Wear نیز یکی از لوازم جانبی سمعک زیمنس است که در واقع وسیله ای است که برای جا دادن راحت و ایمن سمعک در گوش طراحی شده است. با استفاده از لوله های EarWear سمعک پشت گوشی به داخل کانال گوش متصل می شود. استفاده از این وسیله به شما امکان می دهد از سمعک های کوچک تری استفاده کنید. همچنین دارای مزایای زیر می باشد:

  • طراحی بهبود یافته برای محافظت بهتر در برابر جرم گوش و رطوبت
  • ایمنی بالا
  • راحتی بیشتر به خصوص در کانال های گوش کوچک
  • محافظ تیتانیوم ضد حساسیت

باتری های سمعک

عمر طولانی و عملکرد قدرتمند باتری های سمعک زیمنس آن ها را برای هر سبک زندگی ایده آل می کند. با سیگنیا، یک باتری سمعک بسیار قدرتمند می‌خرید که سطح ولتاژ ثابت عملکرد بهینه را در هر موقعیت  شنیداری برای سمعک تضمین می کند. باتری های سمعک سیگنیا در همه اندازه ها برای سمعک های مختلف عرضه می شوند. این باتری ها به دلیل مواد با کیفیت بالا قابل اعتماد و ایمن بوده و سازگار با محیط زیست اند زیرا 100 درصد بدون جیوه هستند. از طرف دیگر، بسته بندی باتری ها نیز بسیار مناسب است و آن ها را قابل حمل و ایمن نگه می دارد.

نکاتی در مورد استفاده از باتری

نکاتی در مورد استفاده از باتری

نکاتی در مورد استفاده از باتری

برای تشخیص فوری نوع باتری خود، کد رنگی را پاک کنید. باتری های سمعک سیگنیا تنها زمانی فعال می شوند که زبانه محافظ آن برداشته شود. بنابراین زبانه محافظ فقط باید حدود 5 دقیقه قبل از قرار دادن باتری در سمعک برداشته شود. باتری ها را ترجیحاً در دمای اتاق (حدود 20 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید. باتری خالی هرگز نباید بیش از حد در سمعک باقی بماند. هرگز اجازه ندهید باتری ها در هنگام نگهداری با اجسام فلزی تماس پیدا کنند زیرا باعث تخلیه آن ها می شود. باتری ها را در بسته بندی ارائه شده توسط فروشنده، نگهداری کنید.

نرم افزار Signia

شاید بتوان این نرم افزار را به نوعی در دسته لوازم جانبی سمعک زیمنس به شمار آورد. شما با نصب این نرم افزار روی گوشی هوشمند خود می توانید ارتباطات خود را حفظ کرده و تنظیمات مورد نیاز سمعک را از را دور کنترل کنید. برنامه Signia همه چیزهایی را که برای لذت بردن کامل از سمعک های خود نیاز دارید و مطابق با ترجیحات شخصی شما هستند را در اختیار شما قرار می دهد: پخش صدا، کنترل و پشتیبانی از راه دور از این موارد هستند. تنها چیزی که نیاز دارید گوشی هوشمندتان است. استفاده آسان، به شما امکان می دهد همزمان با پخش صدای مستقیم در گوش، صدا و سایر تنظیمات را به طور محتاطانه کنترل کنید. با استفاده از برنامه Signia، می‌توانید هر زمان و هر کجا که به آن نیاز داشتید از دستیار جدید Signia پشتیبانی فوری دریافت کنید.

دستیار سیگنیا Signia Asistance

دستیار سیگنیا Signia Asistance

دستیار سیگنیا Signia Asistance

دستیار سیگنیا یکی از امکانات موجود در نرم افزار سیگنیا است. شنوایی شما شخصی است – فقط شما می دانید که در موقعیت های مختلف مایلید کدام صداها را بهتر بشنوید و کدام ترجیحات را دارید. دستیار جدید سیگنیا همراه شنوایی شماست که به شما امکان می دهد کاملاً درگیر زندگی باشید و آنچه برایتان مهم است را بشنوید. این دستیار از هوش مصنوعی استفاده می کند تا ترجیحات شما را یاد بگیرد و شخصی‌ترین تجربه شنوایی ممکن را در اختیار شما قرار دهد و از شما در موقعیت‌های چالش‌برانگیز پشتیبانی کند،

این دستیار می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • تنظیمات متناسب با ترجیحات شخصی شما برای صدای واضح تر و درک بهتر گفتار در هر موقعیتی
  • پاسخ به سؤالات شما در مورد نحوه کار با سمعک تا بتوانید به راحتی هر جزئیاتی را که در مشاوره خرید سمعک داشته اید را به خاطر بیاورید.

تنظیمات برنامه های سمعک

تنظیمات شخصی مورد نیاز سمعک برای هر فرد و پیکربندی اولیه آن را می توان با دستگاه های بی سیم  بلوتوثی ConnexxAir و یا Noahlink Wireless انجام داد.

(01) دیدگاه

  1. پرورش
    2022/12/13

    اطلاعات کامل وکافی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *