سمعک فوناک + انواع ویژگی های آن

سمعک های فوناک راه حلی ساده برای زندگی با کیفیت هستتند. هدف این شرکت ارائه سمعک هایی است که به صورت خودکار و بدون دردسر زندگی کم شنوایان را بهبود می بخشند و در هر زمانی تجربه شنوایی فوق العاده را به آن ها هدیه می دهند.

انواع سمعک فوناک شامل سمعک های چند کاره با قابلیت اتصال به دستگاه های دارای بلوتوث و سمعک هایی است که در محیط های پر سر و صدا نیز به شکلی عالی عمل می کنند. مشهورترین سمعک کمپانی فوناک سمعک نایدا است که برای کودکان استفاده می شود. با توجه به تکنولوژی پیچیده برند فوناک، اقدام به تولید انواع سمعک نامرئی ، سمعک داخل گوشی و سمعک پشت گوشی کرده است.

شما می توانید با مراجه به کلینیک شنوایی قلهک، سمعک مناسب خود را انتخاب کنید.

سمعک فوناک

انواع سمعک فوناک

سمعک فوناک انواع مختلفی دارند که ما قصد داریم به بررسی انواع برند های فوناک بپردازیم و جزئیات آن را برای شما شرح دهیم. از انواع سمعک های فوناک که می توان نام برد برند هخای زیر هستند:

سمعک پارادایز فوناک

سمعک پارادایز فوناک

خوب شنیدن می تواند بر بسیاری از جنبه های زندگی تأثیر بگذارد...

سمعک Lyric

سمعک Lyric

سمعک لیریک محصولی متفاوت از برند فوناک است. این سمعک صددرصد نامرئی است ...

سمعک های خانواده Marvel

سمعک Marvel

اگر در جستجوی یک سمعک مناسب هستید مطمئنا نام برند فوناک (Phonak) به ...

مدل سمعک AUDEO

این روزها تمایل به استفاده از سمعک هایی که رسیورهای خارجی دارند (CRT) در بین کارشناسان و کاربران سمعک در حال افزایش است. در سمعک های ساخته شده به این شیوه، رسیور سمعک از دیگر اجزاء تشکیل دهنده آن جدا شده و در کانال گوش قرار می گیرد و مابقی اجزا به شکل یک سمعک فوناک مدل Audéo بسیار ظریف پشت لاله گوش پنهان می شود.

این سمعک از تکنولوژی بسیار بالای برخوردار است. و جز سمعک های قابل شارژی است. وضوح صدا در سمعک ادئو بسیار بالا است و می تواند بسیاری از نیازهای بیماران را برطرف کند.

سمعک فوناک Phonak Audeo V

این گروه، سمعک فوناک مدل audeo بسیار ظریفی هستند که به طور خاص برای کم شنوایی های شیب دار مناسب اند. قرار گرفتن رسیور در کانال گوش مزایای دیگری از جمله افزایش پهنای باند فرکانسی و کاهش احتمال فیدبک نیز دارد.
Audeo V ها در دو مدل و چهار سطح قیمتی-کیفیتی (۹۰-۷۰-۵۰-۳۰) به بازار عرضه شده اند و با توجه به نوع رسیوری که به آنها متصل می شود، می توانند مقادیر مختلفی از کم شنوایی را پوشش دهند. Audeo هایی که پسوند T در نام آنهاست، تله کویل و مدار اتو ماتیک تلفن نیز دارند.

سمعک فوناک Phonak Audeo Q

سمعک Phonak Audeo Q، از نوع سمعک های گیرنده داخل کانال گوش بوده که برای افت شنوایی ملایم تا شدید تجویز می شود. این سمعک در ۴ سطح تکنولوژی (۹۰, ۷۰, ۵۰, ۳۰) و ۳ مدل مختلف عرضه می شود. کلیه مدل های سمعک های Audeo Q مجهز به مدار ویژه ای جهت کنترل وزوز گوش (Tinnitus management) هستند.

مدل سمعک SKY V

گروه Phonak Sky V محصولاتی هستند که در نسل پردازشی Venture تولید شده و به طور خاص برای کودکان و نیازهای خاص ایشان در مدل های قدرتی متفاوت و در چهار سطح قیمیتی- کیفیتی مختلف (۹۰-۷۰-۵۰-۳۰) طراحی شده اند. این سمعک ها با دارا بودن IP68 بالاترین مقاومت را نسبت به رطوبت و گرد و غبار دارند که ویژگی خوبی برای سمعک کودکان است.

مدل سمعک TAO Q

Tao Q ها سمعک های داخل گوشی فوناک در سطح Basic هستند. این سمعک ها کیفیت صدای مطلوب و ظاهر ظریف و زیبا را با استفاده از سیستم پردازشی Quest ، در سطح قیمتی متعادل فراهم کرده اند.
Tao Q ها هم در دو سطح قیمتی و کیفیتی ۱۵ و ۱۰ به ترتیب دارای ۴ و ۳ کانال پردازش صدا هستند. امکان ارائه سمعک های داخل گوشی ظریف با قدرت بالا در این محصولات نیز وجود دارد.

مدل سمعک BOLERO Q

در نسل جدید سمعک های فوناک، کلیه مدل های پشت گوشی Bolero Q نام دارند و با ارائه چهار مدل مختلف طیف وسیعی از میزان کم شنوایی را پوشش داده و همچنین سلایق مختلف را از بعد زیبایی شناختی برآورده می کنند.
بدنه تمامی مدل های پشت گوشی با تکنولوژی پوشش نانو تولید شده و از این بین، مدلM-13 Bolero Q به طور خاص با دارا بودن شاخص IP معادل ۶۷ ضد آب ترین محصول این گروه است، که می تواند مواجهه با آب را تا ۳۰ دقیقه و تا عمق یک متر تحمل کند.

مدل سمعک BOLERO V

این سمعک نیز از رده محصولات با تکنولوژی بالای سمعک فوناک است. این سمعک به علت مدارهای پردازشی پیچیده اش سبب بهبود درک بیمار از صدای موسیقی، درک بیمار در محیط های نویزی می شود. سمعک بولرو در انواع سایز و رنگ وجود دارد و توانایی پوشش انواع کم شنوایی را دارد.

مدل سمعک EXTRA

سمعک فوناک مدل eXtra شنیدن و درک اصوات، دو امر ضروری در برقراری ارتباطات روزمره هستند. سمعک فوناک مدل eXtra با برخورداری از سیستم هوشمند تکنولوژی Digital Bionic یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین سمعک های می باشد و صدایی با کیفیت را تولید نموده است.

مدل سمعک CERTENA ART

سمعک فوناک مدل CerténaArt در گروه سمعک های رده اقتصادی یا Economy و متعلق به نسل پردازشی CORE هستند که دارای مدل های مختلف داخل گوشی و پشت گوشی می باشند. این نسل از سمعک ها به نسل سوم سمعک های دیجیتال معروفند که با دارا بودن ۳ چیپ و ۶ پردازشگر و سرعت پردازش بسیار بالا، در زمان خود برای اولین بار ارتباطات بی سیم و بلوتوثی را در سمعک ها امکان پذیر ساختند.

مدل سمعک DALIA

سمعک Phonak Dalia ، سمعک پشت گوشی شرکت فوناک می باشد. این سمعک با قدرت زیاد و کیفیت وضوح صدا از جمله سمعک های پرکاربرد شرکت فوناک محسوب می شود. سمعک Phonak Dalia از نسل پردازشی Spice+ بهره می برد. این سمعک درمدل های داخل گوشی و پشت گوشی طراحی می شود. پوشش کم شنوایی از محدوده خفیف تا شدید را شامل می شود. ویژگی سمعک Phonak Dalia: پردازش سیگنال در ۴ کانال حقیقی، دارای ۴ برنامه دستی، پیشرفته ترین مدار حذف نویز به نام NoiseBlock ، دارای SoundRecover یا تراکم غیر خطی فرکانسی، جهت داری تطبیقی میکروفنها از نوع UltraZoom، پیشرفته ترین تکنولوژی حذیف فیدبک یا سوت سمعک، سازگار با سیستم FM، سازگار با موبایل.

مدل سمعک VITRO Q

در نسل جدید سمعک های فوناک کلیه مدل های داخل گوشی، Phonak Virto Q نامیده می شوند و در اندازه های مختلف با قدرت های مختلف و در پوسته ای ساخته شده از قالب گوش مصرف کننده ارائه می شوند. امکان انتخاب رسیورهای متفاوت برای سمعک های داخل گوشی این گروه، فوناک را قادر می سازد که کوچکترین سمعک های داخل گوشی ممکن را عرضه کند.

مدل سمعک VITRO V

سمعک Phonak Virto V، از نوع داخل گوشی ITE سمعک هایو داخل کانال گوش ITC بوده که برای کم شنوایی ملایم تا عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. سمعک Phonak Virto V در چهار مدل تولید می شود که از نظر عملکرد و قیمت و تکنولوژی باهم تفاوت دارند.

مدل سمعک BASEO Q

Baseo Q ها سمعک های پشت گوشی فوناک هستند که با دارا بودن ۴، ۳ و ۲ کانال پردازشی در مدل های مختلف، سیستم پردازشی جدید فوناک را به سطح Basic آورده اند. Baseo Q ها دارای سه سطح قیمتی کیفیتی ۱۵، ۱۰ و ۵ هستند و با بهرمندی از کیفیت خوب صدا و قیمت متعادل ، باعث شده اند که افراد بیشتری بتوانند از سمعک های مدرن و به روز دنیا استفاده کنند.

مدل سمعک UNA

نسل دوم سمعک های دیجیتال است که سیستم پردازشی آن Digital Bionic شناخته می شود .این سیستم با الهام گرفتن از طبیعت و به کارگیری یافته های مهندسی نوین سعی در ارائه صدایی با کیفیت بالا در سمعک دارد. از ویژگی های این مدل می تواند به این موضوع اشاره کرد که این سمعک از نوع سمعک CIC های ظریف تا پشت گوشی می باشد و دارای سیستم شنوایی و تجهیزات و میکروفون بسیار قوی است.

مدل سمعک NAIDA

فوناک در سال ۲۰۰۷ با معرفی سمعک نایدا Naida و مدار ویژه Sound Recover تحولی در توقعات مبتلایان به کم شنوایی شدید تا عمیق ایجاد کرد. از آن سال تاکنون فوناک دست از تلاش برنداشته و همچنان در پی برآوردن نیازهای خاص این افراد است. دراین تلاش روزافزون، نسل های تکنولوژیکی Spice+ , Quest و Venture معرفی شده و اینک در ایران نیز همگام با بازارهای جهانی Naida Q، Naida S و Naida V جایگزین Naida شده‌اند.

Naida Venture جدیدترین نسل پردازشی سمعک‌های فوناک، نتیجه تلاش این کمپانی در به چالش کشیدن محدودیت‌های تکنولوژی، ارائه راه حل‌های خلاقانه در صنعت شنوایی است. فوناک دراین سیستم پردازشی با ایجاد تغییراتی در ساختار چیپ و امواج مورد استفاده در ارتباطات بی‌سیم و بلوتوثی، مصرف انرژی را تا %۳۰ کاهش داده است.این سمعک از تکنولوژی بسیار بالای برخوردار است. و جز سمعک های قابل شارژی است. وضوح صدا در سمعک ادئو بسیار بالا است و می تواند بسیاری از نیازهای بیماران را برطرف کند.

سمعک فوناک مدل Naida

مدل سمعک NAIDA V

سمعک Phonak Naída V ازجمله سمعک های پرقدرت شرکت فوناک محسوب می شود. سمعک Naida درهر سه نسل Spice+ ، Quest و Venture به بازار عرضه شده است. سمعک Phonak Naída V جدیدترین نسل از این مدل می باشد که از پلتفروم venture بهره می برد.
سمعک Phonak Naída V برای کم شنوایی شدیدتا عمیق استفاده می شود و در چهار سطح قیمتی – کیفیتی(V30-V50-V70-V90) وجود دارد.

سمعک فوناک مدل Naida v

مدل سمعک NAIDA Q

برای کسانی که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند، سمعک Naida همواره نامی آشنا بوده است. در نسل جدید سمعک های فوناک نیز سمعک های قوی پشت گوشی، Naida Q نام دارند که در سه مدل و هر مدل در چهار سطح قیمتی – کیفیتی مختلف عرضه شده است . سمعک های Naida Q نیز با دارا بودن شاخص IP معادل ۶۷، مقاوم ترین سمعک های Naida نسبت به آب و رطوبت هستند.

سمعک فوناک مدل Naida Q

مدل سمعک NAIDA S

Naida S ها سمعک های فوق قوی متعلق به نسل پردازشی Spice+ هستند که در دو مدل قدرتی SP و UP عرضه می شوند. سطوح عملکردی یا قیمتی این نسل ها چهار گروه بوده که با اعداد رومی در پسوند نام آنها مشخص می شده است (I-III-V-IX)

سمعک فوناک مدل Naida S

مدل سمعک AMBRA

سمعک فوناک مدل Ambra مجموعه ایی منحصر به فرد و موثر برای غلبه بر چالش های شنوایی زندگی امروز را ارائه داده تا درک را در موقعیت های دشوار شنوایی بالا برده و در عین حال کاربر سمعک فوناک را قادر ساخته که ویژگی ها و عملکرد های سمعک خود را بر اساس نیازهای خود تغییر دهد. ویژگی سمعک فوناک مدل Ambra، کاربران را قادر کرده که بر گفتار یک گوینده مشخص در حضور تداخلات صوتی موجود در یک محیط پر سر و صدا و شلوغ تمرکز کند. تمرکز بر صدای یک نفر در یک محیط شلوغ آرزوی محالی بود که اینک با Ambra محقق شده است.

مدل سمعک CASSIA

خانواده Phonak Cassia سمعک های رده اقتصادی یا Economy نسل پردازشی Spice+ هستند که دارای مدل های مختلف داخل گوشی و پشت گوشی می باشند. دسترسی به طیف کاملی از اصوات، خواسته به حق هر فرد کم شنواست و فوناک همواره در صدد بر آورده کردن این نیاز اساسی است. پیشرفته ترین تکنولوژی حذف فیدبک یا سوت سمعک که در سمعک فوناک مدلCassia استفاده شده است. سمعک فوناک مدلCassia با ارائه مدل های مختلف CIC تا BTE و تنوع رنگ و بهره گیری از امکانات بی سیم و بلوتوثی، انتخاب را آسان تر کرده و سلایق مختلف را برآورده ساخته است.

قیمت سمعک های فوناک

قیمت سمعک فوناک برای مدل های متنوع این شرکت تولید کننده متفاوت است. برای مثال سمعک Phonak Audeo بین ۱۴۴۹ دلار تا ۱۸۴۹ دلار قیمت دارد. شایان ذکر است که خرید لوازم جانبی برای سمعک ها هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت و افراد با توجه به نیازهای خود می توانند از بین لوازم جانبی آن مواردی را که مورد نیاز است انتخاب کنند. به طور کلی قیمت سمعک فوناک از حدود 3،000،000 تومان شروع و تا 18،000،000 تومان نیز می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *