سمعک Binax، سمعک جدید شرکت آلمانی زیمنس (Simense) است که بنا بر ادعای این تولید کننده صاحب نام در حوزه تولید سمعک، قادر است حتی در موقعیت های شنیداری دشوار و پر چالش مثل میهمانی ها حتی بهتر از سطح شنوایی عادی و طبیعی در تشخیص گفتار عمل کند.  در تایید این ادعا، در طی دو مطالعه ای که به طور مستقل انجام شد، نشان داده شد که آستانه های تشخیص گفتار برای افرادی که  سمعک بیناکس دارند در مقایسه با افرادی که شنوایی عادی دارند، بهبود یافته است.

پلتفرم Binax

پلتفرم سمعک Binax بر اساس فناوری e2e بی سیم که زیمنس در حدود یک دهه پیش معرفی کرده استوار شده است. فناوریe2e  که در نسل سوم خود قرار دارد، امکان تبادل سیگنال های صوتی را در زمان واقعی بین چهار میکروفون (دو عدد در هر سمعک در اتصالات دو طرفه) فراهم می کند. هر سمعک این ورودی صوتی را پردازش می کند و یک شبکه 8 میکروفونی مجازی ایجاد می کند که برای ایجاد حساسیت بیشتر در محیط صوتی با وضوح بالاHDSR) ) طراحی شده است. گفته می شود که HDSR محلی سازی و جهت گیری بی سابقه ای را ارائه می دهد و از مزایای شنوایی طبیعی دو گوش تقلید می کند: وضوح بهتر، صدای غنی تر و تشخیص استثنایی گفتار. نکته مهم این است که binax این ویژگی را به طور خودکار بدون به خطر انداختن ادراک فضایی یا عمر باتری در اختیار کاربر سمعک قرار می دهد.

ویژگی های کلیدی دوطرفه سمعک  Binax

ویژگی های کلیدی دوطرفه سمعک  Binax

ویژگی های کلیدی دوطرفه سمعک  Binax

  • جهت گیری باریک (Narrow Directionality): سمعک Binax با باریک کردن خودکار پرتوهای صوتی میکروفون های جهت دار، بر منبع گفتاری که در جلوی فرد قرار دارد تمرکز می کند. این کار به استفاده کنندگان از سمعک کمک می کند تا در شرایط شنیداری سخت با حفظ آگاهی فضایی (آگاهی صوتی از تمام جهت ها)، گفتار را نیز بهتر تشخیص دهند.
  • تمرکز بر گفتار فضایی (Spatial Speech Focus): این ویژگی گفتار غالب را از هر جهت برجسته کرده در حالی که سر و صدای پس زمینه را نیز مهار می کند. هنگامی که فرد در خودرو باشد ویژگی تمرکز بر گفتار فضایی به طور خودکار فعال می شود.
  • eWindScreen binaural: هنگامی که در باد هستید، بصورت استراتژیک سیگنال های صوتی را از سمعک با کیفیت صدای بهتر به سمعک دیگر منتقل می کند، بدون این که ادراک فضایی یا قابلیت درک گفتار به خطر بیفتد.

انواع سمعک های Binax

سمعک Binax دارای مدل های مختلفی از جمله Pure ، Carat، Ace در سطوح تکنولوژیکی متفاوت binax 3 ، binax 5  وbinax 7  است که در ادامه به معرفی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید سمعک می توانید به وب سایت مرکز تخصصی شنوایی سمعک قلهک مراجعه نمایید.

سمعک مدل Pure

سمعک مدل Pure

سمعک مدل Pure

سمعک Binax مدل Pure یکی از پیشرفته ترین سمعک های برند زیمنس است که با عملکرد بی سیم بی سابقه به شما امکان می دهد در بسیاری از محیط های چالش برانگیز بهتر بشنوید. با استفاده از برنامه های خودکار، Pure به شما کمک می کند بدون نیاز به تنظیم مجدد بشنوید. Pure که به طور مداوم خود را با طیف وسیعی از صداها تطبیق می دهد، اطمینان حاصل می کند که یک شنیدار راحت و با کیفیت را تجربه می کنید. Pure از صداهای مناسب در میان جمعیت گرفته تا صداهای ناگهانی بلند، کمال صدا را ارائه می دهد. این مدل سمعک زیمنس  دارای استایل گیرنده در داخل کانال است و تقریبا تمام سطوح افت شنوایی از خفیف تا شدید را شامل می شود. Pure به یک باتری قابل شارژ طولانی مدت، یک سوئیچ تغییر قابل برنامه ریزی برای کنترل حجم صدا و تکنولوژی Bestsund مجهز شده است.

سمعک مدل Carat

سمعک Binax مدل Carat دارای ویژگی هایی مشابه با مدل Pure بوده و کمی بزرگتر از آن است زیرا دارای باتری اندازه 13 می باشد. استایل های گیرنده در کانالRIC) ) به طور معمول کوچکتر از سمعک های پشت گوشیBTE) ) هستند. این طراحی اجازه می دهد تا Carrat Binax با سطح بالای تقویت صوتی با اندازه جمع و جور راحت تر استفاده شود. مدل CARAT نیز مشابه با اکثر مدل های دیگر به شما اجازه می دهد تنظیمات شنوایی خود را از راه دور و بی سیم انجام داده به انواع منابع صوتی از جمله تلویزیون و گوشی های هوشمند متصل شوید. زیمنس همیشه در لبه پیشرو تکنولوژی و کیفیت قرار دارد. در صورتی که شما یا افراد خانواده­تان به هر دلیل قادر به مراجعه به مراکز فروش سمعک نیستید می توانید از خدمات تجویز سمعک در منزل که توسط کلینیک شنوایی قلهک ارائه می شود بهره بگیرید.

سمعک های مدل ACE

سمعک های مدل ACE

سمعک های مدل ACE

سمعک باینکس مدل ACE دارای استایل گیرنده در کانال یا RIC است و اگرچه نمی توان آن را یک سمعک نامرئی دانست اما در بین سمعک های Binax کوچکترین اندازه را دارد و از باتری اندازه 10 استفاده می کند. این مدل سمعک به دلیل کوچک بودن ممکن است برخی از قابلیت های بی سیم یا بلوتوث را دارا نباشد. بسیاری از ویژگی های این سمعک موجب برجسته شدن آن شده است. برای مثال با توجه به استانداردهای IP67 به رطوبت، عرق، گرد و غبار و خاک مقاوم است به طوری که می تواند در عمق بیش از 3 فوتی آب به مدت 30 دقیقه غوطه ور شود. ACE در سه سطح 7BX، 5BX و 3BX موجود است.

سمعک مدل Insio

با استفاده از سمعک Insio با ویژگی هایی که زندگی را به یک تجربه لذت بخش تر تبدیل می کند، گامی بزرگ در جهت پیشرفت فناوری بردارید. این کار با کیفیت فوق العاده برای درک بهتر گفتار و سازگاری یکپارچه با محیط های متغیر شروع می شود. طراحی مجزا و اتصال پیشگامانه ترکیب کاملی را ایجاد می کند. Insio در مدل هایی موجود است که شاملIn-the-Ear (ITE) ، In-the-Canal (ITC) ، Completely-in-the-Canal (CIC) و نامرئیIIC) ) است. Insio فناوری را ارائه می دهد که بر فردیت استفاده و برنامه ها تأکید می کند. درمان پیشرفته وزوز گوش که در دستگاه تعبیه شده است، ضمن ارائه کلیه عملکردها و مزایای سمعک پیشرفته، موجب تسکین آن می شود. لغو بازخورد از سوت زدن سمعک جلوگیری می کند. مهندسی عالی Insio شامل پوسته ای با پوشش نانو درجه یک است که از دستگاه در برابر رطوبت یا خوردگی محافظت می کند.

ویژگی های دیگر سمعک های Binax

ویژگی های دیگر سمعک های Binax

از دیگر ویژگی های سمعک های Binax می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تله کویل (Telecoil) که برای اتصال و انتقال سخنرانی به طور مستقیم به سمعک ها در مکان هایی مانند مکان های عبادت، تئاتر و یا ساختمان های عمومی که مجهز به یک حلقه القایی هستند، می توان استفاده کرد.
  • استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر رطوبت، عرق، گرد و غبار و خاک برای قابلیت اطمینان بیشتر ارزیابی شده است که سمعک های Binax دارای این استاندارد هستند.
  • ویژگی E2E Wireless 3.0 1000 x که به کمک آن نسبت به نسل های قبلی، داده های بیشتری در هر ثانیه انتقال داده می شود.

شارژر سمعک Echarger

اگرچه مصرف باتری سمعک های Binax بسیار کم و در حدود نصف مصرف باتری سمعک های دیگر است اما از طرف دیگر دستگاه Echarger می تواند سمعک ها را در طی حدود 5.5 ساعت به طور کامل شارژ کرده و قابلیت استفاده را برای یک شبانه روز برای شما فراهم کند. با استفاده از این دستگاه نیازی نیست که نگران خرید باتری باشید فقط کافی است در زمانی که از سمعک ها استفاده نمی کنید آن ها را در شارژر قرار دهید تا برای روز بعد شما آماده باشد. به طور معمول تعویض باتری سمعک نیز یک بار در سال انجام می شود.

Easypocket

Easypocket

Easypocket

Siemens Easypocket  یک کنترل از راه دور ساده و کوچک است که در جیب شما جا می شود و به سادگی می توان آن را همیشه همراه خود داشت. این کنترل کوچک تمام گزینه های شنوایی را در نوک انگشتان شما قرار می دهد. دکمه های بزرگ، راحت و یک صفحه نمایش خوانا، دسترسی به ویژگی های سمعک را آسان تر از همیشه کرده است.

نرم افزار TouchControl

برنامه TouchControl طوری طراحی شده است که تقریباً هر تلفن هوشمند اندروید یا آیفون را به یک کنترل از راه دور سمعک تبدیل می کند. این برنامه با تمام سمعک های binax کار می کند و نیازی به هیچ وسیله واسطه ای ندارد. کاربران می توانند به راحتی میزان صدا را تنظیم کرده و یا برنامه شنیداری مناسب خود را انتخاب کنند. برنامه TouchControl را می توان به طور رایگان از App Store  یا Google Play دانلود کرد.

کنترل از راه دور بی سیم EasyTek

کنترل از راه دور بی سیم EasyTek

کنترل از راه دور بی سیم EasyTek

EasyTek جدید جانشین miniTek است و برای سمعک های Binax مدل های Pure  و Carat در دسترس است. easyTek تنها 2 اینچ قطر دارد و وزن آن کمتر از یک اونس است، با این حال زیمنس می گوید عملکرد آن نسبت به سایر دستگاه های مشابه برتر است. با یک دکمه می توان صدا را کنترل کرد، به تماس های تلفنی پاسخ داد و تقریباً به هر منبع صوتی خارجی متصل شد. easyTek به طور یکپارچه برای ارائه قابلیت های بیشتر و پخش بلوتوثی به سمعک متصل می شود.

نرم افزار easyTek

شما با در اختیار داشتن یک گوشی آیفون و نصب برنامه easyTek روی آن قادر خواهید بود از گوشی به عنوان یک کنترل از راه دور برای سمعک Binax خود استفاده کنید. این برنامه با استفاده از ویژگیSpatial Configurator (SC)  بیشترین استفاده را از فناوری binax می کند. با استفاده از SC، کاربران می توانند بصورت تصویری easyTek را با تنظیم جهت و طول میکروفون های سمعک از طریق تلفن هوشمند خود گسترش دهند. این امر به آنها این امکان را می دهد که در یک مکان مشخص روی گفتار فرد خاصی تمرکز کنند، صرف نظر از اینکه منبع صدا سمت چپ، راست، جلو یا عقب قرار داشته باشد. به عنوان مثال، با استفاده از تنظیمات این برنامه در هنگام صرف شام می توانید بر گفتار فرد کنار خود تمرکز کنید، حتی اگر صداهای حواس پرت کننده و غافلگیرکننده دیگری نیز وجود داشته باشد.

Voicelink

دستگاه Voicelink در محیط های پر سر و صدا مانند کلاس های درس و کنفرانس ها می تواند بسیار مفید و سودمند باشد. با استفاده از VoicElink صدا می تواند مستقیما از گوینده به سمعک انتقال داده شود. البته گوینده ای که میکروفون را به همراه دارد نباید فاصله زیادی با کاربر سمعک داشته باشد. Voicelink همراه با با EasyTek مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *