سمعک فراهوشمند پیشرفته چیست؟

آیا می دانید سمعک هوشمند چیست ؟ شاید به توان گفت امروزه سمعک ها به عنوان مغز دوم افراد کار می کنند.

شرکت در فعالیت های روز مره بدون شنوایی کامل می تواند دشوار و یأس آفرین باشد. فکر می کنید در ارتقای کیفیت زندگی روزمره افراد، نقش امروزه افراد کم شنوا تمایل دارند تا جای ممکن سمعک خود را از دید ها پوشیده نگه دارند و در عین حال بهترین کیفیت شنوایی را داشته باشند.

روش عملکرد سمعک هوشمند چیست ؟

سمعک های هوشمند یکی از محبوب ترین و مؤثر ترین روش های درمانی برای کم شنوایی هستند. عملکرد خودکار در سمعک های هوشمند به استفاده کنندگان اجازه می دهد به صورت طبیعی با محیط اطراف خود ارتباط بگیرند و نویز زمینه در کیفیت شنوایی آن ها اختلال ایجاد نکند.

ارتباط راحت از طریق تلفن

امروزه برقراری ارتباط از طریق وسایل ارتباطی نظیر گوشی های همراه و … اهمیت پیدا کرده است و سمعک های هوشمند این امکان را فراهم می کنند که صدای تلفن و دیگر دستگاه های پخش کننده ی صدا مستقیما از طریق سمعک درون گوش افراد پخش شود. بدون این که کیفیت صدا تحت تأثیر قرار گیرد.

عملکرد مستقل

هدف از ساخت سمعک های هوشمند این است که با حذف سیم و دیگر اتصالات فیزیکی، روند باسازی شنوایی انجام شود. در حالیکه امکان تنظیمات دستی برای سمعک های هوشمند وجود دارد، این تنظیمات اکثراً به صورت خودکار انجام می شود. این امر بدان معنی است که فرد می تواند سمعک را در ابتدای روز روی گوش خود قرار دهد و تا شب هنگام اصلا وقتی برای تنظیم آن صرف نکند و شنوایی طبیعی داشته باشد.

ارتباط

فناوری استفاده شده در سمعک های هوشمند این قابلیت را ایجاد کرده است که نویز زمینه کم تر افزایش پیداکند و وضوح صدای افراد بالا تر برود. این ویژگی به ویژه در مکان های شلوغ، مهمانی ها و سخنرانی ها به خوبی به یاری افراد کم شنوا می آید و مشکلات آن ها را رفع می کند.

همواره متصل بودن

سابقاً استفاده از فناوری بلوتوث سبب تخلیه سریع باتری سمعک ها می شد. سمعک هوشمند این مشکل را رفع کرده است و می توان با اتصال به انواع دستگاه های پخش کننده صدا از قبیل تلفن یا ام پی تری پلیر به وضوح صدا ها را مستقیماً درون گوش دریافت کرد و لذت برد.

هوشمند شنیدن

مهمترین کاربرد سمعک افزایش و بهبود شنوایی است. به عبارت دیگر اتصال به گوشی تلفن همراه و دیگر امکانات جانبی یک سمعک با وجود اهمیت فوق العاده ای که دارند نباید در انتخاب سمعک مناسب برای بهبود شنوایی مقدم باشند. البته خوشبختانه انتخاب سمعک هوشمند امروزه به معنی بهره مندی از کیفیت صدای بهتر نیز هست. اما باید بدانید که مشورت با افراد متخصص در این زمینه برای داستن اینکه بهترین سمعک هوشمند چیست ، ضروری خواهد بود.

(01) دیدگاه

  1. 2020/04/19

    سلام پدر من ۷۰ سال سن داره چه سمعک خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *