سمعک ریساند و ویژگی های آن

یکی از برند هایی که سمعک های خوبی را تولید می کند ریساند است. زمان تأسیس شرکت ریساند به سال 1943 بر می گردد. برخی از تکنولوژی هایی که امروزه در سمعک ها به کار می روند برای اولین بار توسط شرکت ریساند ارائه شدند. امروزه ریساند یکی از زیر مجموعه های جی اِن است. اولین سمعک مخصوص آیفون توسط ریساند ساخته شد. همچنین اولین سمعک قابل اتصال به اندروید هم توسط این شرکت ارائه شد. به همین دلیل است  همیشه می گوییم سمعک ریساند یک برند پیشگام و پیشرو است. ریساند در سمعک جدیدی همچون LiNx از تکنولوژی وایراس 4/2 گیگاهرتز استفاده کرده است. این تکنولوژی باعث می شود که به راحتی بتوان سمعک را به موبایل (اندروید و آی او اس)، آی پد و… وصل کرد. در بسیاری از سمعک های این برند قابلیت حذف فیدبک به کار گرفته شده است.

برای اطلاع از شرایط اقساطی خرید سمعک از مجموعه سمعک قلهک روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

سمعک ریساند

تکنولوژی و ویژگی های سمعک های ریساند

  • سمعک های برند ریساند دارای ویژگی های بسیاری هستند این ویژگی ها باعث شده اند که این برند به یکی از بهترین برند های تولید کننده سمعک تبدیل شود. در این قسمت سعی داریم برخی از ویژگی های محصولات این برند را توضیح دهیم.
  • یکی از ویژگی هایی که ریساند دارد پیشگام بودن آن است. این شرکت همیشه به دنبال این است که ایده ها و تکنولوژی های جدیدی را به این صنعت اضافه کند.
  • همچنین می توان گفت که ریساند در تولید انواع سمعک ها موفق بوده است.
  • همه سمعک های جدید این برند دارای بهترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا هستند.
  • پیشرفته ترین سمعک شارژی دنیا در این شرکت ساخته شده است. این سمعک که LiNx Quattro نام دارد دارای پیشرفته ترین باتری است.
  • یکی از تکنولوژی هایی که در برخی از محصولات ریساند به کار گرفته می شود تکنولوژی لینکس است. این تکنولوژِی باعث می شود که فرد صدا های همه جهات را بشوند.
  • یکی دیگر از ویژگی های سمعک های ریساند این است که لوازم جانبی کامل و پیشرفته ای دارند.
  • اکثر سمعک های این برند با استفاده از اپلیکیشن قابل کنترل هستند.
  • کوچک ترین سمعک سوپرپاور دنیا در این شرکت ارائه شده است.

مزایا و معایب سمک ریساند

سمعک های ریساند مزایای بسیاری دارند. در قسمت های قبل درباره تکنولوژی های این سمعک ها توضیحاتی را بیان کردیم که همان ها جزء مزایای این سمعک به حساب می آیند. از جمله مهمترین مزایای این سمعک ها می توان به سیستم وایراس پیشرفته، تولید سمعک های مختلف با کیفیت بالا، قابلیت کنترل سمعک با استفاده از گوشی موبایل، پیشگام بودن در ارائه ایده ای جدید و … اشاره کرد. این موضوع باعث شده است که ریساند به یکی از برند های رده اول تولید سمعک تبدیل شود. البته همیشه لازم نیست که سمعکی برای بیمار تهیه شود که همه این تکنولوژی ها را داشته باشد. در واقع ابتدا باید بیمار معاینه شود و پس از آن بر اساس میزان کم شنوایی او بهترین سمعک برای او تعیین شود. بنابراین همیشه لازم نیست که از سمعک های پیشرفته برای همه افراد استفاده کرد. اگر بخواهیم درباره معایب این سمعک ها صحبت کنیم تنها می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این سمعک ها تنها برای افراد کم شنوا به کار رفته و افراد ناشنوا نمی توانند از آن ها استفاده کنند. البته هیچ سمعکی وجود ندارد که افراد ناشنوا بتوانند از آن استفاده کنند.

جدید ترین سمعک ریساند

آخرین و جدیدترین سمعک هایی که توسط برند ریساند ارائه شدند شامل مدل های LiNx Quattro One هستند. سمعک LiNx Quattro One در سال 2020 به بازار ارائه شد و یکی از آخرین مدل های ارائه شده توسط این برند می باشد. قبل از آن سمعک LiNx Quattro در سال 2018 به بازار جهانی عرضه شد. در این سمعک ها بروزترین و بهترین تکنولوژی های روز دنیا به کار گرفته شده اند. گفته می شود این سمعک قابلیت درک گفتار را بالا برده و از صدا های اضافی و ناخواسته جلوگیری می کند. از این طریق باعث می شود از خستگی بیمار جلوگیری شود. در مدل   One قابلیت اتصال سمعک به سیستم عامل اندروید پیشرفته تر شده است و کار را برای بیماران راحت کرده است. همچنین در این سمعک ها از سیستمی استفاده شده است که به صورت کامل از نویز جلوگیری کرده است. این سیستم DFS Ultra lll نام دارد. یکی دیگر از سمعک های هوشمند ریساند که در سال های اخیر ارائه شد ENZO Q است. این سمعک کم شنوایی عمیق را پوشش می دهد و دارای تکنولوژی های پیشرفته است.

بهترین سمعک ریساند

معمولاً بهترین سمعک های هر کمپانی آخرین تولیدات آن می باشند. در واقع هر شرکتی بروز ترین و بهترین تکنولوژی های خود را در سمعک ها جدید خود قرار می دهد. قطعاً سمعکی که در سال 2025 ارائه می شود از سمعک هایی که امروز موجود هستند بهتر می باشند. بنابراین می توان گفت در حال حاضر بهترین محصولات ریساند سمعک های One، ENZO و Linx Quattro هستند. در این سه مدل سمعک بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها به کار گرفته شده اند. در همه این موارد امکان اتصال سمعک به گوشی های آی او اس و اندروید وجود دارد. در مدل ENZO Q قابلیت اتصال به موبایل های اندروید هم گسترش یافته است و افراد می توانند از امکانات بیشتری استفاده کنند. در همه این موارد قابلیت تفکیک صدا و حذف صدای نویز و صدا های اضافی وجود دارد. در بخش قبل هم به برخی از ویژگی های این سمعک ها پرداختیم.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت سمعک های ریساند و سایر سمعک ها و همچنین مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان مجموعه سمعک قلهک با شما تماس بگیرند.

    انواع سمعک ریساند

    ریساند سمعک های خود را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کند. این برند از سال 1943 فعالیت خود را آغاز کرده و در تمام این سال ها محصولات زیادی را به بازار ارائه داده است. در این قسمت سعی می کنیم برخی از سمعک های این برند که در سال های اخیر ارائه شده اند را معرفی کنیم. اگر قصد خرید سمعک دارید حتماً در این بخش با ما همراه باشید.

    سمک ENZO 3D ریساند

    سمعک انزو ENZO 3D ریساند برای کم شنوایی های شدید تا عمیق به کار می رود. این مدل از سمعک ریساند دارای کیفیت صدایی واضح و شفافی است. یکی از ویژگی های اصلی این مدل از سمعک درک بهتر گفتار در نویز است. این دسته از سمعک های ریساند توانسته اند کوچک ترین سمعک سوپر پاور دنیا را بسازند. این سمعک ها با استفاده از اپلیکیشن Resounb Smart 3D کاملاً قابل تنظیم و کنترل هستند. یکی دیگر از ویژگی های مدل انزو این است که فرد می تواند سمعک خود را به یک هدفون بدون سیم تبدیل کرده و با تلفن صحبت کند، آهنگ گوش کند و از تمام قابلیت های صوتی موبایل خود به صورت اتصال مستقیم استفاده کند. این قابلیت به فرد کمک می کند حتی در مکان های شلوغ هم بتواند بر روی مکالمه تلفنی خود تمرکز داشته باشند. این تکنولوژی کمک می‌ کند که علاوه بر موبایل همه صدا هایی که از وسایل صوتی پخش می شوند به سمعک فرستاده شوند تا فرد بتواند آن ها را دریافت کند. این سمعک ها به راحتی به آیفون، آیپاد و آیپد وصل شوند. اما برای اینکه به گوشی های اندروید وصل شود لازم است که از استریمر استفاده شود.

    سمعک VEA ریساند

    یکی دیگر از سمعک های خوب برند ریساند مدل وِآ VEA است. این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که در محیط های شلوغ فعالیت دارند. تکنولوژی به کار رفته در سمعک ریساند مدل وِآ باعث می شود که افراد هیچوقت صدای سوت سمعک خود را نشنوند. افراد می توانند با داشتن این سمعک به راحتی در محیط های شلوغ با افراد دیگر مکالمه داشته باشند. شرکت ریساند در ساخت این سمعک سادگی را ملاک اصلی قرار داده است. به گونه ای که افراد می توانند خیلی راحت و بدون نیاز به کمک دیگران از این سمعک استفاده کنند.

    یکی دیگر از ویژگی های این سمعک دوام بالای آن می باشد. این سمعک به گونه ای طراحی شده است که از رطوبت های داخلی و خارجی جلوگیری می کند. به این ترتیب سمعک وِآ دوام و طول عمر بالایی دارد. همچنین در رنگ های متنوعی تشکیل می شود. اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم این سمعک با اینکه تکنولوژی و امکانات پیشرفته ای را به افراد ارائه می دهد دارای قیمت های مناسبی هم می باشد. بنابراین می توان گفت VEA گزینه مناسبی برای افرادی هست که می خواهند با پرداخت یک هزینه مناسب سمعک خوبی را داشته باشند.

    سمعک ریساند مدل vea

    سمعک اِنیا ریساند

    یکی دیگر از سمعک های خوب برند ریساند Enya است. این محصول دارای کیفیت صدای عالی است. همچنین دارای درک گفتار خوبی بوده و از طراحی خوبی برخوردار است. در این مدل سمعک ریساند از تکنولوژی هوشمند  وایرلس استفاده شده است. طریقه استفاده از این سیستم به این گونه است که فرد از طریق رابط های مخصوص که استریمر نام دارند استفاده کرده و به لوازم بلوتوث دار وصل شوند. کیفیت صدا یکی از خصوصیات خوب این سمعک است. این موضوع باعث می شود که افراد با کمترین تلاش برای شنیدن بهترین کیفیت صدایی را در محیط های مختلف دریافت کنند. همچنین این امکان را به افراد می دهد که در محیط های خیلی شلوغ بدون آزار و اذیت بر روی گفتار تمرکز کنند. با استفاده از سمعک اِنیا می توان حتی در هنگام وزش باد هم صدا های مختلف را شنید.شنیداین سمعک ها از سیستم ضد باد هم استفاده شده است. یکی دیگر از امکاناتی که این مدل از ریساند به افراد می دهد حذف کننده فیدبک است. این تکنولوژی باعث جلوگیری از صدای سوت سمعک می شود. در مدل های اِنیا قابلیت ارتباط دو گوشی به کار رفته است. هر قطعه از این سمعک ها دارای پوشش نانو است که این موضوع باعث می شود سمعک در برابر رطوبت، جرم گوش، گرد و خاک آسیب نبیند.

    سمعک ریساند مدل enya

    سمعک One ریساند

    جدید ترین مدل سمعکی تحت عنوان برند ریساند به بازار ارائه شده است سمعک ریساند One است. این سمعک در سال 2020 روانه بازار شد. در این مدل سمعک از بهترین تکنولوژی های برند ریساند استفاده شده است. شرکت ریساند در این مدل تکنولوژی های زیادی از مدل LiNx Quatrro را به کار گرفته است. در واقع مدل One ویژگی های زیاد سخت افزاری و نرم افزاری را از این مدل به ارث برده است. برای اتصال این سمعک ها به گوشی از اپلیکشنsmart 3D استفاده می شود. در این مدل از سیستم M&RIF استفاده شده است. در واقع این فناوری به این گونه است که میکروفن، بلندگو و یا رسیور را در درون مجرای گوش بیمار قرار می دهد. این کار باعث می شود که قابلیت های سمعک از جمله کیفیت صدا و قدرت مکان یابی ارتقا پیدا کنند. همچنین شدت نویز و آزاردهندگی آن را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. این نوع سمعک ریساند در سه نوع به بازار ارائه می شود. یکی از این مدل ها شارژی بوده و دو مدل دیگر با باتری های یکبار مصرف کار می کنند. مدل شارژی سمعک One بیش از 30 ساعت شارژ را نگه می دارد. در همه این مدل ها سیستم وایرلس برای برقراری ارتباط با گوشی های آیفون و اندروید به کار گرفته شده است. در این مدل ها سیستم های مقاوم در برابر رطوبت و گرد و خاک به کار گرفته شده اند.

    سمعک LiNx Quattro ریساند

    یکی از موفق ترین سمعک های شرکت ریساند همین مدل است. در زمان ارائه این محصول شرکت ریساند ادعا داشت که این سمعک بهترین، با کیفیت ترین و واضح ترین صدا را به افرادی که از آن استفاده می کنند ارائه می دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سمعک این است که علاوه بر گوشی های آیفون، گوشی های با سیستم عامل اندروید هم می توانند به صورت مستقیم وصل شوند. در این محصولات از سیستم وایرلس بسیار قوی استفاده شده است. به این گونه که افراد می توانند با کمترین تأخیر صداها را در گوش خود داشته باشند. در سمعک LiNx Quattro از تکنولوژی هایی استفاده می شود که باعث می شوند فرد بتواند در محیط های شلوغ بر روی یک صدای خاص توجه و تمرکز کند. نکته دیگر این است که با استفاده از این سمعک فرد می تواند محدوده شنیداری خود را به طور دلخواه تعیین کند. به همین دلایل می توان گفت که این مدل از سمعک ریساند یکی سمعک فرا هوشمند است. این مدل از محصولات ریساند آرامش و آسایش را به افراد کم شنوا هدیه می دهد.

    سمعک Verso ریساند

    Verso یکی از دسته های قدیمی ریساند به حساب می آید. در این بخش از برند ریساند مدل ها و ورژن های مختلفی از سمعک تولید می شوند. این مدل از ریساند توانسته است در سال های متوالی طرفداران زیادی را جذب کند. محصولات این مدل از ریساند دارای تنوع بالایی هستند و از این طریق همه ی افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. در این مدل از سیستم ضد رطوبت استفاده شده است. سیستم وایراس این سمعک ها باعث شده است که فرد بتواند به طور مستقیم به تلویزیون های هوشمند، موبایل و دیگر دستگاه های صوتی وصل شود. البته این کار با استفاده از لوازم جانبی امکان پذیر است. این سمعک به فرد این امکان را می دهد که بتواند میزان بلندی صدا، منبع صدا و فاصله صدا را تشخیص دهد.

    سمعک Magna ریساند

    مگنا یکی از سمعک های خوب ریساند است که مدل های سوپر پاور خوبی را ارائه داده است. مگنا هم یکی از قدیمی ترین برند های ریساند به حساب می آید. می توان گفت دسته Magna با مدل های انزو برابری می کند. البته فرقی که بین این سمعک ها می باشد این است که مدل های مگنا دارای قیمت پایین تر و مناسب تری هستند. این سمعک دارای تکنولوژی های 2 و 4 می باشد. بسیاری از افراد می توانند از این سمعک استفاده کنند.

    مدل های قدیمی سمعک ریساند

    در قسمت های قبل درباره سمعک های جدید این برند صحبت کردیم؛ اما پیشینه ای وجود داشته است که باعث رسیدن برند ریساند به مدل های جدید شده است. البته باید بیان کنیم که هنوز هم ممکن است در مواردی از مدل های قدیمی این برند استفاده شود. این مدل ها با قیمت کمتری در اختیار بیماران قرار می گیرند. مواردی همچون Verso، Enya، Vea، ALera، Lex، Live، Ziga و … جزء مدل های قدیمی ریساند به حساب می آیند. باید بیان کنیم که برخی از این مدل ها هنوز از رده خارج نشده و سمعک های جدیدی را به بازار ارائه می دهند.

    قیمت سمعک ریساند

    همان طور که مشاهده کردید ریساند دارای مدل های مختلفی از سمعک است. هر کدام از این مدل ها دارای امکانات مربوط به خود هستند. بنابراین نمی توان هزینه دقیقی را برای همه این مدل ها ارائه داد. همچنین در شرایط کنونی نرخ ارز هم بر روی این هزینه ها تاثیر می گذارد. ممکن است ما یک قیمت مشخص را اعلام کنیم و چند وقت دیگر به دلیل تحریم ها دچار تغییراتی شود.  بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت این سمعک ها به شنوایی سنج مراجعه شود. این فرد بررسی های لازم را بر روی فرد انجام داده و سطح مشکلات او را تعیین می کند. در چنین شرایطی بر اساس سطح کم شنوایی فرد سمعک های مناسب ریساند به همراه قیمت آنها به او ارائه می شوند.